č.1. Tatra 815 4x4 CAS 24 Betatest / Tým minimodel.cz / 1:53

FDS, Michal Rozínek, F. Běhounek
Odpovědět
Zpráva
Autor
Memphis
Příspěvky: 21
Registrován: pát zář 03, 2010 21:59
Bydliště: Děčín

č.1. Tatra 815 4x4 CAS 24 Betatest / Tým minimodel.cz / 1:53

#1 Příspěvek od Memphis » pon zář 06, 2010 21:55

Nedávno mě kolega modelář František poprosil, jestli bych byl ochoten otestovat pár modelů hasičské techniky našeho děčínského záchranného sboru.
S velkou radostí a poctou jsem se tohoto úkolu ujal.

Jedná se o modely: Tatra 815 4x4 CAS 24, Tatra 815 6x6 CAS 32, Scania 340 a Denis Sabre.
Modely byly přetvořeny z miniboxu a upraveny do podoby modelů 1:53 týmem autorů ( minimodel.cz )

Jako první jsem vzal Tatru 815 4x4 CAS 24.

Předloha :

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Stavba :

Postup lepení u podvozkového dílu, výfuku, pal. nádrže, filtru a držáku rezervy.

Obrázek Obrázek

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

U stavby kol jsem místo své oblíbené techniky namotávání proužků papíru použil ( Poprvé ! za svou modelářskou kariéru ) techniku nasílení stěn kola.
Na podlepení jsem použil karton o síle 2mm a podlepená kola jsem poté vyřízl vyřezávacím kružidlem od firmy Olfa.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Kabina a nástavba :

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Detaily: nárazníky, majáky, světla, zrcátka atd...
Některé díly jsou podlepeny kartonem o síle 1mm.

Obrázek Obrázek

Kabinu a nástavbu jsem musel na podvozku podložit kartonem ( 1mm ), aby na něm seděly ve správné výšce.
( všechny mouchy které se při stavbě objevily, jsou již opraveny )

Obrázek Obrázek

Podvozek s kabinou, zatím bez nástavby.
Model je celý retušován temperovou barvou.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Foto již kompletního hotového modelu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Dnes je to zatím vše.
Zítra budu pokračovat Tatrou 815 6x6 CAS 32

mbactros
Příspěvky: 692
Registrován: pát srp 24, 2007 22:32
Bydliště: Prešov, SR

#2 Příspěvek od mbactros » stř zář 29, 2010 14:17

Pekne. Nikto nic nekomentuje, tak ja nieco pridam. Este som nevidel Tatru, ktora ma nasavanie vzduchu na lavej a rezervu na pravej strane, to teda cumim ako puk. Vsetky klasicke to maju opacne, samozrejme okrem vojenskych a TP, tie maju nasavanie s filtrami na oboch stranach, tak ma to tak nejak zaujalo. Model postaveny pekne, ale neodpustim si nevyrezany "vzduch" na spatnych zrkadlach, to uz vyrezavame aj 1:100, ta biela farba dost svieti. Inak pekna Tatricka.
Lubo-mbactros-BUCOBOX

Memphis
Příspěvky: 21
Registrován: pát zář 03, 2010 21:59
Bydliště: Děčín

#3 Příspěvek od Memphis » sob říj 09, 2010 12:00

mbactros : Vzduch u zrcátek a jinde jsem nevyřezával z toho důvodu že se jednalo o BETA-TEST.
U těchto modelů šlo především o rychlost stavby a o to aby bylo odzkoušeno, jestli vše perfektně sedí. Na detaily se nehledělo.
I tak modely byly koncipovány pro začínající modeláře, tak že je bylo potřeba zpracovat v jednodušší variantě.

Uživatelský avatar
František
Příspěvky: 1103
Registrován: pon dub 10, 2006 18:54
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od František » sob říj 09, 2010 19:35

Tatra je postavená správně je to special, který se vyrobil pro hasiče v určitém množství kvůli Lopraisovi aby mohl jet dakar

Obrázek
Obrázek

Hynek
Příspěvky: 48
Registrován: stř dub 19, 2006 15:28
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hynek » úte lis 02, 2010 14:52

František: Ono je to ještě trochu jinak, auta pro Loprasie jsou ještě jiná (předsunuté kolo), tohle je jeden z prototypů, ze kterých později vylezla sériová výroba. Výrobní číslo 1 bylo Kralupech, 2 v Mělníce a 3 v Děčíně, současná nástavba děčínského auta je GO z roku 2009. Tahle auta jsou atypická ve více směrech, nejen že mají obráceně rezervu a sání - jako jediné tři čtyřkolky s dvojkabinou mají starý atmosférický dvanáctiválec, zatímco naběhnuvší sériová výroba (od roku 1994) má již přeplňované osmiválce splňující EURO II, těch je celkem velké množství.

Jinak tušíš, na které stanici tohle auto aktuálně stojí? Pokud ano prosím písni mi na mail hynda(zavinac)email.cz. Díky moc.

Uživatelský avatar
František
Příspěvky: 1103
Registrován: pon dub 10, 2006 18:54
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od František » úte lis 02, 2010 20:58

Auto slouží u Profesionálních Hasičů v Děčíně
Obrázek

Hynek
Příspěvky: 48
Registrován: stř dub 19, 2006 15:28
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Hynek » stř lis 03, 2010 12:55

František: Díky, ono to totiž měnilo místo, původně byla ve Varnsdorfu a pak v České Kamenici...

Jo a ještě dodatek k lopraisovkám - HASky měly motor uprostřed auta, tedy v nástavbě.

Uživatelský avatar
kamil
Příspěvky: 805
Registrován: pát lis 14, 2008 17:17
Bydliště: Poděbrady

#8 Příspěvek od kamil » stř říj 02, 2013 15:09

Tak jsem si taru taky slípnul
ObrázekObrázek

Odpovědět

Zpět na „Hasičské modely 1:53 - HZS Ústeckého kraje“