1:100 Minimodel forum

Papírové modely (nejen) 1:100 - od krabiček až po detailně propracované modely
Právě je čtv črc 27, 2017 18:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon zář 06, 2010 21:55 
Offline

Registrován: pát zář 03, 2010 21:59
Příspěvky: 21
Bydliště: Děčín
Nedávno mě kolega modelář František poprosil, jestli bych byl ochoten otestovat pár modelů hasičské techniky našeho děčínského záchranného sboru.
S velkou radostí a poctou jsem se tohoto úkolu ujal.

Jedná se o modely: Tatra 815 4x4 CAS 24, Tatra 815 6x6 CAS 32, Scania 340 a Denis Sabre.
Modely byly přetvořeny z miniboxu a upraveny do podoby modelů 1:53 týmem autorů ( minimodel.cz )

Jako první jsem vzal Tatru 815 4x4 CAS 24.

Předloha :

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Stavba :

Postup lepení u podvozkového dílu, výfuku, pal. nádrže, filtru a držáku rezervy.

Obrázek Obrázek

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

U stavby kol jsem místo své oblíbené techniky namotávání proužků papíru použil ( Poprvé ! za svou modelářskou kariéru ) techniku nasílení stěn kola.
Na podlepení jsem použil karton o síle 2mm a podlepená kola jsem poté vyřízl vyřezávacím kružidlem od firmy Olfa.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Kabina a nástavba :

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Detaily: nárazníky, majáky, světla, zrcátka atd...
Některé díly jsou podlepeny kartonem o síle 1mm.

Obrázek Obrázek

Kabinu a nástavbu jsem musel na podvozku podložit kartonem ( 1mm ), aby na něm seděly ve správné výšce.
( všechny mouchy které se při stavbě objevily, jsou již opraveny )

Obrázek Obrázek

Podvozek s kabinou, zatím bez nástavby.
Model je celý retušován temperovou barvou.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Foto již kompletního hotového modelu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Dnes je to zatím vše.
Zítra budu pokračovat Tatrou 815 6x6 CAS 32


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 29, 2010 14:17 
Offline

Registrován: pát srp 24, 2007 22:32
Příspěvky: 639
Bydliště: Prešov, SR
Pekne. Nikto nic nekomentuje, tak ja nieco pridam. Este som nevidel Tatru, ktora ma nasavanie vzduchu na lavej a rezervu na pravej strane, to teda cumim ako puk. Vsetky klasicke to maju opacne, samozrejme okrem vojenskych a TP, tie maju nasavanie s filtrami na oboch stranach, tak ma to tak nejak zaujalo. Model postaveny pekne, ale neodpustim si nevyrezany "vzduch" na spatnych zrkadlach, to uz vyrezavame aj 1:100, ta biela farba dost svieti. Inak pekna Tatricka.

_________________
Lubo-mbactros-BUCOBOX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob říj 09, 2010 12:00 
Offline

Registrován: pát zář 03, 2010 21:59
Příspěvky: 21
Bydliště: Děčín
mbactros : Vzduch u zrcátek a jinde jsem nevyřezával z toho důvodu že se jednalo o BETA-TEST.
U těchto modelů šlo především o rychlost stavby a o to aby bylo odzkoušeno, jestli vše perfektně sedí. Na detaily se nehledělo.
I tak modely byly koncipovány pro začínající modeláře, tak že je bylo potřeba zpracovat v jednodušší variantě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob říj 09, 2010 19:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 10, 2006 18:54
Příspěvky: 1091
Bydliště: Děčín
Tatra je postavená správně je to special, který se vyrobil pro hasiče v určitém množství kvůli Lopraisovi aby mohl jet dakar

Obrázek

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 02, 2010 14:52 
Offline

Registrován: stř dub 19, 2006 15:28
Příspěvky: 48
Bydliště: Odolena Voda
František: Ono je to ještě trochu jinak, auta pro Loprasie jsou ještě jiná (předsunuté kolo), tohle je jeden z prototypů, ze kterých později vylezla sériová výroba. Výrobní číslo 1 bylo Kralupech, 2 v Mělníce a 3 v Děčíně, současná nástavba děčínského auta je GO z roku 2009. Tahle auta jsou atypická ve více směrech, nejen že mají obráceně rezervu a sání - jako jediné tři čtyřkolky s dvojkabinou mají starý atmosférický dvanáctiválec, zatímco naběhnuvší sériová výroba (od roku 1994) má již přeplňované osmiválce splňující EURO II, těch je celkem velké množství.

Jinak tušíš, na které stanici tohle auto aktuálně stojí? Pokud ano prosím písni mi na mail hynda(zavinac)email.cz. Díky moc.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 02, 2010 20:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 10, 2006 18:54
Příspěvky: 1091
Bydliště: Děčín
Auto slouží u Profesionálních Hasičů v Děčíně

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 03, 2010 12:55 
Offline

Registrován: stř dub 19, 2006 15:28
Příspěvky: 48
Bydliště: Odolena Voda
František: Díky, ono to totiž měnilo místo, původně byla ve Varnsdorfu a pak v České Kamenici...

Jo a ještě dodatek k lopraisovkám - HASky měly motor uprostřed auta, tedy v nástavbě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 02, 2013 15:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 14, 2008 17:17
Příspěvky: 773
Bydliště: Poděbrady
Tak jsem si taru taky slípnul
ObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz