Stránka 2 z 5

Napsal: 13.02.2008 08:26
od JanO
Sláva, konečně nějaké foto podvozku :shock: . Ty kola budou zajímavé, příští týden dám info, jak jsem dopadl.

Napsal: 13.02.2008 15:56
od JoseFxx
rad bych vedel jake velikosti maji kola vetsinou je vsude psano 3x11 a kdyz jsou tuplaky tak mam asi dat sirku dvojnasobnou??

Napsal: 13.02.2008 21:17
od Míra
JoseFxx píše:rad bych vedel jake velikosti maji kola vetsinou je vsude psano 3x11 a kdyz jsou tuplaky tak mam asi dat sirku dvojnasobnou??
Ano.
Jsou dvě možnosti, buď udělat dvě kola, nebo jedno s dvojnásobnou šíří. A tam nechávám malou mezeru, aby to vypadalo jako dvě kola.

Obrázek

Napsal: 14.02.2008 17:20
od Richi
...Prvé 4 kúsky
...Lepilo sa to v pohode,neboli žiadne problémy len by som uvítal iné riešenie tých náprav a uloženie kolies do nich ale inak je to v pohode a modely sú pekne spracované.Len tak ďalej...
Obrázek

Napsal: 15.02.2008 07:58
od JanO
Za úpravu uložení náprav se taky přimlouvám, je to hodně náchylné k deformaci.

Napsal: 16.02.2008 20:36
od Martin Happy
já lepil zrovna dnes Setru Eurolines.to uložení náprav je sice křehké,ale mnohem víc je mi trnem v oku přichycení podvozku a kastle.varianta kdy sou chlopně na podvozku je velmi nepraktická,takže si na to u dalšího modelu dam bacha a chlopně si přikreslim spíš ke kastli a podvozek s nima pouze zaklopim,setra ted čeká na klimošku a pak už se zařadí na konec 15modelové fronty čekající na kola

Napsal: 24.03.2008 17:43
od Tomas
PŘEHLED ZVEŘEJNĚNÝCH MODELŮ

http://www.minibox.webz.cz/eab.html

Napsal: 08.05.2008 16:35
od Tomas
Novinky - Slovak Lines, Turancar, něco od Icomu atd. v aktualizaci z 8. 5.
http:www.minibox.webz.cz

Napsal: 15.07.2008 10:48
od Richi
Prosim Vás,nevie niekto kam maju ísť tieto diely?Konkretne autobus KAROSA C744 design Tourbus...Najlepsia by bola fotka modelu,pripadne vysvetlenie...ďakujem
Obrázek

Napsal: 15.07.2008 11:10
od Hardboy
to jsou zrejme volitelne dily - otevrene dvere a "vnitrek" se schudky, na chlopne prilepis oriznute dvere

Napsal: 15.07.2008 17:41
od Tomas
Hardboy píše:to jsou zrejme volitelne dily - otevrene dvere a "vnitrek" se schudky, na chlopne prilepis oriznute dvere
Je to tak, systém je převzat z Miniboxu WDS - ostatně je to na těch dílech i vidět ;-)

Lepil bych to tak, že bych vyříznul z karoserie dveře, tyto díly nalepil zezadu a k tomu pak dveře. Dá se nalepit i přímo na karoserii bez vyřezávání, ale pak to vypadá poněkud nereálně, protože vlastně "vnitřek" bude venku z autobusu...

Napsal: 16.07.2008 19:31
od Richi
To ma s tymi dverami vobec nenapadlo.Myslel som ze to bude sucast toho harmonikoveho spojenia.Dakujem za vysvetlenie.

Napsal: 03.08.2008 15:15
od Tomas
http://www.minimodel.cz/data/easenbryl/foto/EAB.wmv

Samotná reportáž ke stažení /viz dřívější příspěvky/

Napsal: 14.08.2008 21:56
od Martin Happy
dá se někde sehnat ten kamion Starobrno co je na fotkách mezi modely?

Napsal: 30.08.2008 20:27
od faltič
Tomáš na webu v sekci EAB zmiňuje článek z brněnského Deníku o panu Ašenbrylovi, tak tady je jeho přepis:

Lepí modely. A doma bojuje o poličky


KATEŘINA SLÁMOVÁ

Jako řidič linkových autobusů projezdil Evropu křížem krážem. Ale jen ten jeho autobus mu nestačil. Všude, kde nyní sedmdesátiletý důchodce Emanuel Ašenbryl byl, pečlivě sledoval i místní busy. Jednopatrové, dvoupatrové, kloubové, s přívěsem.Díky tomu mu jich teď doma v obýváku parkuje skoro dvě stě padesát. Ne, Ašenbryl nebydlí ve vozovně. Autobusy si sám vyrobil. Stokrát menší a z papíru. Mezi nimi mnohé historické, například německý Büssing. Žlutý autobus, který brázdil ulice Berlína ve třicátých letech minulého století.
Lepení se ale učil na jiných modelech: tancích a obrněných transportérech. „V době, kdy jsem jezdil s ČSAD, jsem si z ciziny vozil plastové zmenšeniny vojenské techniky. Asi v polovině osmdesátých let jsem ale už měl slepené všechny dostupné verze, a tak jsem hledal něco jiného,“ ukazuje Ašenbryl na dvě poličky plné tanků a transportérů. „Potom mi kamarád doporučil papírové modely z časopisu ABC, a tak jsem přešel na ně. Od té doby lepím už jen autobusy a občas trolejbusy,“ líčí nadšeně.
Papírovým modelům stokrát menším než originál se říká miniboxy a v Brně i ve světě je lepí mnoho modelářů. I díky tomu jsou plánky takových modelů dostupné na internetu. „Stáhnu si určité schéma, upravím ho, aby přesně odpovídalo skutečnosti a potom autobus slepím,“ vysvětluje běžný postup modelář Ašenbryl. Své upravené návody pak vrátí zpět na internet. „Aby je mohli využívat i jiní,“ připomíná.
Jediné, co si na modelech vyrábí jen podle sebe, jsou kolečka. Ta jsou přitom na celé práci nejtěžší. Tři milimetry tenký proužek papíru modelář postupně namotává na špejli a pokaždé slepí. Vyrábí tak kola o průměru devět, deset a jedenáct milimetrů, která musí několik dní tvrdnout. Pak je vybrousí, z bílého papíru udělá disky, z černého vytvoří pneumatiku a hotová kolečka může přidělat ke slepenému modelu. Pak své výtvory porovnává s fotkami skutečných autobusů, aby přesně seděly i všechny detaily a nápisy.
Udělat takový papírový miniautobus mu se vším všudy zabere asi měsíc. Už dokončené autobusy má jejich tvůrce vystavené na policích v obýváku. Smutně ale podotýká, že už jich je tolik, že bude muset některé dát do krabic. „Manželka je ráda, že sedím doma a ne v hospodě. Ale i tak se mnou bojuje o místo v poličkách,“ dodává dobře naladěný Ašenbryl.
Jednou modely i vystavoval. A divil se, kolik lidí se o lepení zajímá. „Dokonce i děvčata,“ usmívá se.