Tak první várka reedic je přichystána a sluší se poděkovat Mi-Rovi za vytvoření krásných modelů, Havlínovi za testovací stavby mnoha prototypů, TDS za vytvoření krásné finální grafiky a v neposlední řadě Le6onovi za výborné stojánky, které se pro takový projekt výtečně hodí.
A ted vás zde čeká promo první části. Prvně se na Vás chyctá reedice 11 modelů Škoda Motorsport. První čtveřice je trošku monotematická výlučně z 70. let
1 - Škoda 110 R
Škoda 110 R sice není tak populárním soutěžním vozem, jako například 110 L Rallye, ale přesto byla pro tovární tým AZNP velmi důležiá. Poprvé při stavbě soutěžního vozu vycházeli ze sportovního typu. Ověřovala se tam výdrž seriových součástek. A hlavně se tým tímto vozem připravoval na nejfamoznější monstrum, které v jeho historii jezdilo
2 - Škoda 120 S
Škoda 120 S technicky vycházela ze sedanu 110 L rallye. Motor byl upraven vzhledem k upraveným homologačním předpisům. Když přijel do ČSSR komisař FIA aby zjistil, zda opravdu byla vyrobena homologační serie, lhali mu, že vozy jezdí ve službách VB. komisař byl vozem natolik uchvácen, že přesto automobilku podržel. A to ho právem řadí mezi legendy
3 - Škoda 200 RS
Nejbrutálněší monstrum, kterému se neprávem přezdívalo Beránek v rouše vlčím. Automobil postavený kompletně podle regulí nejvyšší kategorie, který měl jediný úkol. Porážet na domácích tratích Alpine A 110. A to se mu ke sklonku jeho soutěžní kariéry skutečně dařilo. Kdoví, jak by vypadalo tovární nasazení v mistrovství světa
4 - Škoda 130 RS
Pro mnohé nejkrásnější a nejlepší soutěžní stroj, který kdy pod okřídleným šípem jezdil. A v Hauglandovo rukou překvapivě úspěšný vůz.
Pevně věřím, že novou serii uvítáte. Po reedici jedenácti škodovek a reedici 7 dalších modelů se dočkáte serie 10 zcela nových modelů.
Příště se potkáme u modelů Škodovek z 80. a 90. let

_________________
Spoluautor TripleM, autor LBS-MTX, Spoluautor Rally Legends
Většinu peněz nacpu do skutečného auta a sbírky WRC
