Minimodely trochu jinak / vlastní stavba / 1:300
Dnes , vlastně už včera jsem říznul do Karosy LC 737. jedná se o dálkový autobus. Překvapilo mě, že jsem nenašel žádné fotografie. když už byl autobus označen LC 737, tak se jednalo o klasickou cestovní karosu. Z toho duvodu jsem vycházel z vlastní fantazie. Jelikož je autobus laděn do šedé barvy, tak i interiér je tmavě šedý doplnění o detaily v tmavě červené barvě. Přemýšlel jsem také, jak moc autobus otevřít. Nakones jsem otevřel skoro vše co se dalo otevřít. No, dost kecaní, hurá na fotky.
Nejdřív teda model co nejlíp rozkuchat. Je třeba hodně trpělivosti. Po úspěšném rozkuchání jsem si zhotovil spodek auta.
Následně jsem zhotovil nákladové prostory a podběhy. Po nabarvení přišla na řadu podlaha natřená tmavě šedou spolu s červeným koberečkem. Zároveň jsem zasklil boční okna a zhotovil X sedaček.
Zbývalo jen nalepit podlepené díly jako jsou ruzné dveře a klimatizace na střeše. Dokončil jsem také předek autobusu.
A bylo hotovo...
Tak to byl další z mých vylepšených miniboxů. Práce trvala asi 6h
Nejdřív teda model co nejlíp rozkuchat. Je třeba hodně trpělivosti. Po úspěšném rozkuchání jsem si zhotovil spodek auta.
Následně jsem zhotovil nákladové prostory a podběhy. Po nabarvení přišla na řadu podlaha natřená tmavě šedou spolu s červeným koberečkem. Zároveň jsem zasklil boční okna a zhotovil X sedaček.
Zbývalo jen nalepit podlepené díly jako jsou ruzné dveře a klimatizace na střeše. Dokončil jsem také předek autobusu.
A bylo hotovo...
Tak to byl další z mých vylepšených miniboxů. Práce trvala asi 6h
co je malé, to je milé
Karosa LC 737 je spíše známá pod názvem Karosa HD11
Je dvounápravový luxusní autokar se zvýšenou podlahou určený především pro dálkové linky nebo zájezdy. Tento vůz byl, jako první autobus v Karose, vyroben skeletově, okna jsou lepená (na rozdíl od ostatních vozů řady 700, která je mají uchycená v gumě), stejně je přichyceno i oplechování boků, střecha a podlaha. Design karoserie se liší od hranatých vozů řady 700, poprvé u Karosy byly použity lamináty pro zakulacené tvary karoserie (nárazníky, spoiler, přední i zadní čela, přístrojová deska řidiče). Pod podlahou karoserie se nachází zavazadlový prostor. Pohodlné a polohovatelné sedačky pro cestující jsou rozmístěny 2+2. Vůz je vybaven audio- a videosystémem se zavěšenou televizí, oproti běžným autokarům ale postrádal kabinu WC či kuchyňku. V pravé bočnici se nacházejí dvoje jednokřídlé výklopné dveře (první před přední nápravou, druhé za nápravou zadní). Na počátku 90. let 20. století se Karosa rozhodla pro výrobu moderních a luxusních autokarů se zvýšenou podlahou, což umožnilo zvětšit zavazadlový prostor (8,5 m³) mezi nápravami, který je u dálkových a zájezdových autobusů Karosa LC 736 nedostatečný (5,3 m³). Byl tak vyroben prototyp vozu LC 737, který byl rozsáhle testován. Později ale bylo rozhodnuto o výrobě prodloužené verze Karosa LC 757 (HD 12), takže jediný existující vůz LC 737 (HD 11) zůstal osamocen. Od roku 1992 byl v majetku společnosti Bulva Service Cerekvice nad Loučnou a v současné době je v provozu na linkách společnosti CAR-TOUR se sídlem v Opatovicích nad Labem
Je dvounápravový luxusní autokar se zvýšenou podlahou určený především pro dálkové linky nebo zájezdy. Tento vůz byl, jako první autobus v Karose, vyroben skeletově, okna jsou lepená (na rozdíl od ostatních vozů řady 700, která je mají uchycená v gumě), stejně je přichyceno i oplechování boků, střecha a podlaha. Design karoserie se liší od hranatých vozů řady 700, poprvé u Karosy byly použity lamináty pro zakulacené tvary karoserie (nárazníky, spoiler, přední i zadní čela, přístrojová deska řidiče). Pod podlahou karoserie se nachází zavazadlový prostor. Pohodlné a polohovatelné sedačky pro cestující jsou rozmístěny 2+2. Vůz je vybaven audio- a videosystémem se zavěšenou televizí, oproti běžným autokarům ale postrádal kabinu WC či kuchyňku. V pravé bočnici se nacházejí dvoje jednokřídlé výklopné dveře (první před přední nápravou, druhé za nápravou zadní). Na počátku 90. let 20. století se Karosa rozhodla pro výrobu moderních a luxusních autokarů se zvýšenou podlahou, což umožnilo zvětšit zavazadlový prostor (8,5 m³) mezi nápravami, který je u dálkových a zájezdových autobusů Karosa LC 736 nedostatečný (5,3 m³). Byl tak vyroben prototyp vozu LC 737, který byl rozsáhle testován. Později ale bylo rozhodnuto o výrobě prodloužené verze Karosa LC 757 (HD 12), takže jediný existující vůz LC 737 (HD 11) zůstal osamocen. Od roku 1992 byl v majetku společnosti Bulva Service Cerekvice nad Loučnou a v současné době je v provozu na linkách společnosti CAR-TOUR se sídlem v Opatovicích nad Labem
Franto, dík za ujasnění. Je celkem zajímavé, že si autor miniboxu vybral zrovna tento autobus, který je teda jak jsem usoudil jediný vyrobený kus
Jináč jsem přes víkend pracoval jak na LTM tak na dalších miniboxech, teda oproti autobusu spíš pidiboxech. Pustil jsem se do Škody Felicie. Pidi proto, že model měří nějakých 12mm. Práce probíhaly dobře, model je vybaven interiérem a motorem. Opět jsem ho co nejvíce otevřel, má otevřené dveře u řidiče, kapotu a dveře od kufru. Nějak se mi podařilo stratit zadní nárazník, takže po příjezdu domů musím zhotovit. Po dokončení Felicie jsem se pustil do Octavie. Vyhlídl jsem si jednu trochu vytuněnou , takže Octavii dělám podle tohoto vzoru. Ta ještě dokončená není, zatím jsem tak v polovině prací. Co se týče detailů, tak ty budou zhruba takové jako u Felicie. Zítra dodám fotky....štefíno
Jináč jsem přes víkend pracoval jak na LTM tak na dalších miniboxech, teda oproti autobusu spíš pidiboxech. Pustil jsem se do Škody Felicie. Pidi proto, že model měří nějakých 12mm. Práce probíhaly dobře, model je vybaven interiérem a motorem. Opět jsem ho co nejvíce otevřel, má otevřené dveře u řidiče, kapotu a dveře od kufru. Nějak se mi podařilo stratit zadní nárazník, takže po příjezdu domů musím zhotovit. Po dokončení Felicie jsem se pustil do Octavie. Vyhlídl jsem si jednu trochu vytuněnou , takže Octavii dělám podle tohoto vzoru. Ta ještě dokončená není, zatím jsem tak v polovině prací. Co se týče detailů, tak ty budou zhruba takové jako u Felicie. Zítra dodám fotky....štefíno
co je malé, to je milé