buko1 - nie len krabičky 1:100
Okrem uchytenia kolies a blatníkov je modelový podvozok hotový, ale netuším kedy sa donútim ho dokončiť. Do prvého príspevku som aspoň pridal odkaz na stiahnutie krabičkového modelu - zatiaľ bez návodu, ale vzhľadom k tomu, že celý model má 4+1 diel si myslím že nejaký extra návod potrebný ani nie je.
Po dlhom čase som sa vrátil späť k Aktisu a pokúsil sa dokončiť modelový podvozok. Momentálne som v štádiu druhého prototypu podvozku, kde mi zostáva ešte dokončiť zadné blatníky (hotové na cca 50%), ťažné zariadenie, prevodovku, výfuk a kardanové hriadele. A ak ma kopne múza, tak sa pokúsim spraviť aj zrkadlá.
P.S.: ide o skúšobné stavby, takže bez retuše a bez snahy o presnosť . Vo finálnej verzii budem musieť asi model ešte farebne upraviť - z tlačiarne lezie ten model tmavší ako sa zobrazuje na monitoroch.
Prvý prototyp (slepá vetva, ďalej nerozpracovaný):

Aktuálny prototyp:


P.S.: ide o skúšobné stavby, takže bez retuše a bez snahy o presnosť . Vo finálnej verzii budem musieť asi model ešte farebne upraviť - z tlačiarne lezie ten model tmavší ako sa zobrazuje na monitoroch.
Prvý prototyp (slepá vetva, ďalej nerozpracovaný):

Aktuálny prototyp:


Beta Aktisu - download uloz.to.
Návod:
Skompletujeme kabínu 1, zaplachtovanú ložnú plochu 2, podvozok 3. Na boky podvozku prilepíme diely 4a a 4b. Skompletujeme predný nárazník 5 a zadný nárazník 6.
Na podvozok 3 prilepíme skompletovanú kabínu 1 a ložnú plochu 2 (pozor na medzeru medzi kabínou a ložnou plochou). Prilepíme predný nárazník 5 a zadný nárazník 6 (pozor na orientáciu - biela poznávacia značka smeruje smerom dolu).
V ďalšom spracujeme skrinku na batérie 8, nádrž 9, skrinku na náradie 10 a kanister 11. Na ľavú stranu podvozku ide skrinka na batérie 8 a skrinka na náradie 10, na pravú stranu podvozku nádrž 9, na ktorú (smerom k zadnej časti vozidla) prilepíme kanister 11.
Skompletujeme predný blatník - zohneme a zlepíme boky diel 14, vytvarujeme vrch - diel 15 (to čierne sú zásterky, ktoré prehneme a zlepíme k sebe) a spodok diel 16. Na chlopne dielu 14 nalepíme najskôr diel 15 a násled zo spodu diel 16. Skompletované blatníky prilepíme zospodu kabíny a chlopňami na diele 16 k podvozku. Prilepíme stupačku, vytvorenú z dielu 17 (prehneme pozdĺžne a zlepíme, následne vytvarujeme U a prilepíme k blatníku).
Spracujeme zadné blatníky z dielov 18 a nalepíme na zvýraznené miesta na dieloch 4a a 4b a na korbu.
Medzi zadný blatník a nárazník prilepíme kliny - diely 19 (po jednom na pravú a ľavú stranu).
Pokračuejeme osami - diely 20. Stred rozšírime nalepením pásikov 23 (simulujú diferenciály) a osi ktoré vlepíme do podvozku. Na podvozok ďalej nalepíme prevodovku 21 a osi spojíme s prevodovkou (diferenciálmi) prostredníctvom hriadeľov 22 (podľa potreby skrátime).
Z dielov 24 vytvoríme tlmič výfuku, ktorý nalepíme na podvozok 3. Z dielu 24 vytvarujeme výfukové potrubie (smeruje z tlmiča smerom dopredu a nahor ).
Kolesá vytvarujeme z dielov 26 (dezén), 27 a 28 (vonkajší a vnútorný bok). Kolesá nalepíme na osi 20. Náhradné koleso prilepíme na tupo na podvozok, pričom sa riadime fotografiou. Za pravý predný blatník prilepíme vzduchojem 13, pod skrinku na batérie (8) zas vzduchojem 30. Na strechu nalepíme ochranný rám / nosič 29. A malo by byť hotovo....
Návod:
Skompletujeme kabínu 1, zaplachtovanú ložnú plochu 2, podvozok 3. Na boky podvozku prilepíme diely 4a a 4b. Skompletujeme predný nárazník 5 a zadný nárazník 6.
Na podvozok 3 prilepíme skompletovanú kabínu 1 a ložnú plochu 2 (pozor na medzeru medzi kabínou a ložnou plochou). Prilepíme predný nárazník 5 a zadný nárazník 6 (pozor na orientáciu - biela poznávacia značka smeruje smerom dolu).
V ďalšom spracujeme skrinku na batérie 8, nádrž 9, skrinku na náradie 10 a kanister 11. Na ľavú stranu podvozku ide skrinka na batérie 8 a skrinka na náradie 10, na pravú stranu podvozku nádrž 9, na ktorú (smerom k zadnej časti vozidla) prilepíme kanister 11.
Skompletujeme predný blatník - zohneme a zlepíme boky diel 14, vytvarujeme vrch - diel 15 (to čierne sú zásterky, ktoré prehneme a zlepíme k sebe) a spodok diel 16. Na chlopne dielu 14 nalepíme najskôr diel 15 a násled zo spodu diel 16. Skompletované blatníky prilepíme zospodu kabíny a chlopňami na diele 16 k podvozku. Prilepíme stupačku, vytvorenú z dielu 17 (prehneme pozdĺžne a zlepíme, následne vytvarujeme U a prilepíme k blatníku).
Spracujeme zadné blatníky z dielov 18 a nalepíme na zvýraznené miesta na dieloch 4a a 4b a na korbu.
Medzi zadný blatník a nárazník prilepíme kliny - diely 19 (po jednom na pravú a ľavú stranu).
Pokračuejeme osami - diely 20. Stred rozšírime nalepením pásikov 23 (simulujú diferenciály) a osi ktoré vlepíme do podvozku. Na podvozok ďalej nalepíme prevodovku 21 a osi spojíme s prevodovkou (diferenciálmi) prostredníctvom hriadeľov 22 (podľa potreby skrátime).
Z dielov 24 vytvoríme tlmič výfuku, ktorý nalepíme na podvozok 3. Z dielu 24 vytvarujeme výfukové potrubie (smeruje z tlmiča smerom dopredu a nahor ).
Kolesá vytvarujeme z dielov 26 (dezén), 27 a 28 (vonkajší a vnútorný bok). Kolesá nalepíme na osi 20. Náhradné koleso prilepíme na tupo na podvozok, pričom sa riadime fotografiou. Za pravý predný blatník prilepíme vzduchojem 13, pod skrinku na batérie (8) zas vzduchojem 30. Na strechu nalepíme ochranný rám / nosič 29. A malo by byť hotovo....
Do prvého príspevku uložený odkaz na stiahnutie 14 modelov Lada Niva 4x4 (VAZ 21214). Zoznam je tiež v prvom príspevku.
Naposledy upravil(a) buko1 dne 26.04.2014 22:08, celkem upraveno 2 x.
Naposledy upravil(a) buko1 dne 26.04.2014 22:09, celkem upraveno 1 x.
Do úvodného príspevku pridaný odkaz na stiahnutie VAZ 2121 Niva v krabičkovej verzii a aj s modelovým podvozkom v zatiaľ 11 rôznych sfarbeniach prevažne bezpečnostných síl z konca 80-tych a začiatku 90-tych rokov 20 storočia (ČSSR/ČSFR, ZSSR, NDR/NSR, Maďarsko).
Ukážka jednoho z modelov s krabičkovým podvozkom.

P.S.: sorry za kvalitu tlače, neskoro som si všimol, že treba vyčistiť hlavu.
Ukážka jednoho z modelov s krabičkovým podvozkom.

P.S.: sorry za kvalitu tlače, neskoro som si všimol, že treba vyčistiť hlavu.