Stránka 1 z 2

AD-28 TATRA 815

Napsal: pon úno 01, 2010 10:42
od sochor frantisek
Po zhodnocení anket na mých stránkách a také hlavně když jsem viděl, co všechno provádíte s modelem plošiny jsem se pustil do dalšího modelu. Zatím mám skoro hotové všechny pohledové výkresy.

Obrázek

Napsal: pon úno 01, 2010 13:12
od František
nádhera, už se moc těším :wink:

Napsal: pon úno 01, 2010 18:01
od D_C
paráda. :) koukám, že tam máš i naznačený motor. to budeš dělat i s motorem? jinak chystá se i osmikolová verze této tatry? :)

Napsal: pon úno 01, 2010 18:01
od Automaticke_pero
pěkně se to rozjíždí... bude civilní, nebo od hasičů?

Napsal: úte úno 02, 2010 13:35
od sochor frantisek
To D_C: Na výkresu je znázorněn pouze kryt motoru. Dodělání motoru záleží na modeláři. Plánuji ovšem vytvoření interiéru. Asi zase jako setu ke stažení, protože do klasické vystřihovánky se to asi nepodaří, s ohledem na místo, narvat.

To Automaticke_pero: V plánu ji mám udělat civilní v klasickém světleoranžovém nátěru. Něco jako níže.

Foto použito ze stránek http://www.ckd-jeraby.cz

Obrázek

Na osmikolový podvozek bych umístil AV-30 z Prahy nebo Plzně.
I když civilním jeřábu na 8-kolovým podvozku taky něco je...

Napsal: úte úno 02, 2010 22:36
od František
Ono by nebylo špatné i armadní barvy
Obrázek
civilní
odpadá práce s retuš
Obrázek
Obrázek
a samozřejmě Hasičská
Obrázek

Napsal: úte říj 19, 2010 16:56
od Cas 32 Tatra 815
Mohu se zeptat jak to jde s modelem???
Jinak pár foto interiétu atd:::
http://www.pozary.cz/clanek/18305-repas ... y-danfoss/

Napsal: čtv lis 18, 2010 23:14
od sochor frantisek
První fotky z betastavby. Zatím jen krabičkový podvozek.
Obrázek
Obrázek

Napsal: pát lis 19, 2010 8:03
od Cas 32 Tatra 815
Vypadá fakt moc dobře.Už se těším až bude hotov. :!:

Napsal: pát lis 19, 2010 21:23
od František
Nádherný kus :wink:

Napsal: pon lis 29, 2010 0:18
od sochor frantisek
Další pokrok...
Jediná velká nepřesnost je nedostatečná délka pístů ramene - proto to podložení párátkem.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Více fotek http://firebox.wz.cz/projekt.html

Napsal: pon lis 29, 2010 13:33
od František
Ad vypadá fantasticky :wink:

Napsal: úte pro 21, 2010 2:06
od sochor frantisek
Po delší době se opět hlásím s pokrokem. Model je téměř dokončen. Na pracovním modelu jsou všechny mechanismy funkční - zvedá se a sklápí výložník, zasouvají se jednotlivé díly výložníku, celá nástavba se otáčí kolem své osy, vysouvají se podpěry.

Až osadím buben s lanem (poslední práce), pak již patrně nebude možné zasunovat díly ramene - budu muset vyřešit napnutí lan mezi kladkami a kladnicí s hákem.

Model plánuji vydat ofsetem, jako další sešit v klasickém měřítku 1:100. Bude se dát sestavit jednoduchá verze (cca 12 dílů) a složitá. Zde bude na výběr mezi přepravní polohou doplňkového dílce výložníku a pracovní polohou.

Po slepení pracovního modelu mohu říci, že složitější varianta modelu, zvláště pokud se dělají pohyblivé mechanismy, dá hodně zabrat. Model není určen jen "miniboxovým" modelářům, ale i těm, kteří si chtějí hrát se spoustou drobných dílků.


Závěrem bych doplnil pár info o předloze:

AD 28 je jeřáb se čtyřdílným teleskopickým výložníkem délky 26m s možností montáže stavebního nástavce, postavený na upraveném automobilovém podvozku TATRA 815 PJ 28 170 6x6.1.

Plně otočný vršek (v rozsahu celých 360 stupňů) se sklopným výložníkem umožňuje přemisťování břemen až o hmotnosti 28 tun.

Automobil je vybaven naftovým, vznětovým, čtyřdobým vzduchem chlazeným motorem o výkonu 170 kW při 2200 ot./min. Motor pohání nejen vozidlo, ale přes kardanový hřídel, i dva dvojité hydrogenerátory napojené na hydraulické obvody otočné části.

Jeřábový rám je vybaven čtyřmi hydraulickými podpěrami zabezpečující stabilitu při práci.

Z provozního hlediska je jeřáb určen jako universální prostředek určený k provádění manipulace s břemeny – zejména při skládacích, stavebních, opravárenských pracích.


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: úte pro 21, 2010 14:36
od Misiken
Tak o je veľmi krásny model :)
Určite by som si ho rád postavil

Napsal: úte pro 21, 2010 19:41
od František
zas pěkný kousek :wink: