2 tydny lepeni modelu - recenze, vysledky, dojmy
2 tydny lepeni modelu - recenze, vysledky, dojmy
Ja osobne jsem v teto akci videl obrovsky prinos, protoze jsem se skutecne dostal k tomu, abych taky neco slepil (vcetne te sprsky patvaru, kterou vas zaplavuju, tz. volhy, ziguliky, VBset..). Bohuzel jsem behem akce nemel pristup k tiskarne, takze jsem nemohl vytisknout zadne nove veci, ale musel jsem zpracovavat jen skladove zasoby, takze misto toho, abych slepil taky nejaka LBSka, lepil jsem weinerovy tatrovky...
Fotografie modelu, ktere jsem slepil najdete v moji fotogalerii:
viewtopic.php?t=68
Dale jsem v prubehu stavby zjistil nekolik zajimavych veci:
1) Na cerneni jsem drive pouzival lihovku, ale zjistil jsem, ze cerna gelovka je sice tenci a namalovani trva o trochu dyl, ale zase nevytvari takove ty modrofialove odlesky.
2) Drive jsem plasticka kola delal prouzek po prouzku, odriznout 3mm prouzek, celej namotat, odriznout druhej, celej namotat, no bejvalo to dlouhy... ted jsem zacal pouzivat metodu, ze namotam prouzek o sirce cca 6 cm, necham poradne zaschnout, a nasledne kolecka nakrajim ostrym skalpelem - bylo aplikovano na volhy, tatrovky, routemastera.
Na ziguliky a skodovky, kde jsou kola relativne tenka, a kde by neslo kolo poradne odriznout, jsem pouzil metodu nekolikanasobneho podlepovani kol, taky fungovala velmi dobre.
3) Na tatrach jsem pouzil napad navic - nalepovani dilu natupo (tz. bez chlopni) - na fotce je to dobre videt
Jedna se o listu pod kabinou, a lem blatniku (pro ty, co vystrihovanku znaji, tak je to z originalnich dilu pro krabickovy podvozek) - a tady bych chtel apelovat na autory novych vystrihovanek, kteri delaji auta s modelovymi podvozky, aby nezapomeli vystrihovanku vybavit temito boky na blatniky, skutecne to s nimi vypada mnohem lepe.
4) Velikym zklamani pro me byla vystrihovanka Tatry 141 a podvalniku z toho duvodu, na jem papire byl model vytisten. Papir je hrozne tvrdy, takze se a) lame misto toho, aby se ohybal, a b) vystrihovanka je narysovana pro tenky papir, takze pri lepeni nesedi nektere vzdalenosti vlivem tloustky papiru, a clovek musi model prubezne upravovat, velmi neprakticke... doporucuji vystrihovanku naskenovat a vytisknout na neco normalniho, a az pak lepit...
No a to je asi vsechno - budu se tesit na poznatky a nazory ostatnich z vas...
Fotografie modelu, ktere jsem slepil najdete v moji fotogalerii:
viewtopic.php?t=68
Dale jsem v prubehu stavby zjistil nekolik zajimavych veci:
1) Na cerneni jsem drive pouzival lihovku, ale zjistil jsem, ze cerna gelovka je sice tenci a namalovani trva o trochu dyl, ale zase nevytvari takove ty modrofialove odlesky.
2) Drive jsem plasticka kola delal prouzek po prouzku, odriznout 3mm prouzek, celej namotat, odriznout druhej, celej namotat, no bejvalo to dlouhy... ted jsem zacal pouzivat metodu, ze namotam prouzek o sirce cca 6 cm, necham poradne zaschnout, a nasledne kolecka nakrajim ostrym skalpelem - bylo aplikovano na volhy, tatrovky, routemastera.
Na ziguliky a skodovky, kde jsou kola relativne tenka, a kde by neslo kolo poradne odriznout, jsem pouzil metodu nekolikanasobneho podlepovani kol, taky fungovala velmi dobre.
3) Na tatrach jsem pouzil napad navic - nalepovani dilu natupo (tz. bez chlopni) - na fotce je to dobre videt
Jedna se o listu pod kabinou, a lem blatniku (pro ty, co vystrihovanku znaji, tak je to z originalnich dilu pro krabickovy podvozek) - a tady bych chtel apelovat na autory novych vystrihovanek, kteri delaji auta s modelovymi podvozky, aby nezapomeli vystrihovanku vybavit temito boky na blatniky, skutecne to s nimi vypada mnohem lepe.
4) Velikym zklamani pro me byla vystrihovanka Tatry 141 a podvalniku z toho duvodu, na jem papire byl model vytisten. Papir je hrozne tvrdy, takze se a) lame misto toho, aby se ohybal, a b) vystrihovanka je narysovana pro tenky papir, takze pri lepeni nesedi nektere vzdalenosti vlivem tloustky papiru, a clovek musi model prubezne upravovat, velmi neprakticke... doporucuji vystrihovanku naskenovat a vytisknout na neco normalniho, a az pak lepit...
No a to je asi vsechno - budu se tesit na poznatky a nazory ostatnich z vas...
- Tomas
- Site Admin
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 08.04.2006 23:09
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
A to je všechno?
Pánové,
a to jste všichni, co jste něco během té doby slepili? Chápu, že ne každý má digitál nebo aspoň fotící mobil, ale v tom případě může aspoň připsat do fora, co se mu povedlo nebo nepovedlo, příp. že nesedl termín.
Vždyť fotky tam máme jen od Colonela, Franty a Vaška + jestli dva tři lidi napsali proč jim třeba termín nesednul nebo tak. A ostatní ticho (pokud jsem na někoho zapomněl, tak se omlouvám)... Snad aspoň ti školou povinní si najdou o prázdninách více času...
Má potom cenu honit autory, aby dělali další a další nové modely? Nebo pak čteme vzkazy typu kdy bude konečně něco nového? Ale na co novinky, když více než stovka modelů zahálí někde na harddisku?
a to jste všichni, co jste něco během té doby slepili? Chápu, že ne každý má digitál nebo aspoň fotící mobil, ale v tom případě může aspoň připsat do fora, co se mu povedlo nebo nepovedlo, příp. že nesedl termín.
Vždyť fotky tam máme jen od Colonela, Franty a Vaška + jestli dva tři lidi napsali proč jim třeba termín nesednul nebo tak. A ostatní ticho (pokud jsem na někoho zapomněl, tak se omlouvám)... Snad aspoň ti školou povinní si najdou o prázdninách více času...
Má potom cenu honit autory, aby dělali další a další nové modely? Nebo pak čteme vzkazy typu kdy bude konečně něco nového? Ale na co novinky, když více než stovka modelů zahálí někde na harddisku?
- petr.truck
- Příspěvky: 232
- Registrován: 12.04.2006 09:19
- Bydliště: Praha
Modely LBS
1) Po slepení T815 8x8 TT jsem si řekl, že tak složité modely bez návodu už lepit nebudu.
2) Lepičská akce mě inspirovala ke složení vozidla LIAZ 100.55 DAKAR 86.
3) S chutí jsem se pustil do T 815 6x6 DAKAR 86. Trochu se mi nepovedla kabina, teď už ale vím jak na to .
4) V závěru této lepičské akce jsem ještě stihnul T 815 290 R75 4x4. Hlavní je takové ty velké plochy dobře vyztužit.
Pak jsem ještě slepil dva PAPER Case, mají tu výhodu, že jdou bez problémů zmenšit na 1:300.
2) Lepičská akce mě inspirovala ke složení vozidla LIAZ 100.55 DAKAR 86.
3) S chutí jsem se pustil do T 815 6x6 DAKAR 86. Trochu se mi nepovedla kabina, teď už ale vím jak na to .
4) V závěru této lepičské akce jsem ještě stihnul T 815 290 R75 4x4. Hlavní je takové ty velké plochy dobře vyztužit.
Pak jsem ještě slepil dva PAPER Case, mají tu výhodu, že jdou bez problémů zmenšit na 1:300.
- Tomas
- Site Admin
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 08.04.2006 23:09
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jestli máš fotku, pošli ji prosím (minibox@centrum.cz) nebo dej přímo do fora. Byly při lepení nějaké problémy / nepřesnosti?Budulman píše:Já jsem slepil Lexicon od M.Rozínka (celkem složitej ale výsledek super)
Problémy samozřejmě byly, část jsem si jich způsobil tiskem na tvrdší papír občas jsem nevěděl jak mám některý díl vytvarovat a tak.Tomas píše:Jestli máš fotku, pošli ji prosím (minibox@centrum.cz) nebo dej přímo do fora. Byly při lepení nějaké problémy / nepřesnosti?Budulman píše:Já jsem slepil Lexicon od M.Rozínka (celkem složitej ale výsledek super)
Fotky máš na mailu
- Tomas
- Site Admin
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 08.04.2006 23:09
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Budulman: Dík, fotky přišly, model se Ti povedl. Pochvalu posílá i autor
All: Navrhuji udělat podobnou akci v srpnu, na začátku. Souvisí to i s tím, že stejně nebudu mít asi příliš času na aktualizaci webu. Zase něco slepíme, sám mám vroubky u některých autorů, od nichž jsem ještě nic neslepil
Co vy na to?
All: Navrhuji udělat podobnou akci v srpnu, na začátku. Souvisí to i s tím, že stejně nebudu mít asi příliš času na aktualizaci webu. Zase něco slepíme, sám mám vroubky u některých autorů, od nichž jsem ještě nic neslepil
Co vy na to?