EAB - Autobusy a trolejbusy v 1:100 od E. Ašenbryla
- Míra
- Příspěvky: 529
- Registrován: 13.09.2006 22:51
- Bydliště: Brandýs n/L - Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Ano.JoseFxx píše:rad bych vedel jake velikosti maji kola vetsinou je vsude psano 3x11 a kdyz jsou tuplaky tak mam asi dat sirku dvojnasobnou??
Jsou dvě možnosti, buď udělat dvě kola, nebo jedno s dvojnásobnou šíří. A tam nechávám malou mezeru, aby to vypadalo jako dvě kola.
[url=http://www.maurice_freedom.websnadno.cz/][img]http://www.maurice_freedom.websnadno.cz/muj_banner0.jpg[/img][/url]
- Martin Happy
- Příspěvky: 1179
- Registrován: 09.04.2006 18:28
- Bydliště: Plzeň, Praha
já lepil zrovna dnes Setru Eurolines.to uložení náprav je sice křehké,ale mnohem víc je mi trnem v oku přichycení podvozku a kastle.varianta kdy sou chlopně na podvozku je velmi nepraktická,takže si na to u dalšího modelu dam bacha a chlopně si přikreslim spíš ke kastli a podvozek s nima pouze zaklopim,setra ted čeká na klimošku a pak už se zařadí na konec 15modelové fronty čekající na kola
Spoluautor TripleM, autor LBS-MTX, Spoluautor Rally Legends
Většinu peněz nacpu do skutečného auta a sbírky WRC
Většinu peněz nacpu do skutečného auta a sbírky WRC
- Tomas
- Site Admin
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 08.04.2006 23:09
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Novinky - Slovak Lines, Turancar, něco od Icomu atd. v aktualizaci z 8. 5.
http:www.minibox.webz.cz
http:www.minibox.webz.cz
- Tomas
- Site Admin
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 08.04.2006 23:09
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Je to tak, systém je převzat z Miniboxu WDS - ostatně je to na těch dílech i vidětHardboy píše:to jsou zrejme volitelne dily - otevrene dvere a "vnitrek" se schudky, na chlopne prilepis oriznute dvere
Lepil bych to tak, že bych vyříznul z karoserie dveře, tyto díly nalepil zezadu a k tomu pak dveře. Dá se nalepit i přímo na karoserii bez vyřezávání, ale pak to vypadá poněkud nereálně, protože vlastně "vnitřek" bude venku z autobusu...
- Tomas
- Site Admin
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 08.04.2006 23:09
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
http://www.minimodel.cz/data/easenbryl/foto/EAB.wmv
Samotná reportáž ke stažení /viz dřívější příspěvky/
Samotná reportáž ke stažení /viz dřívější příspěvky/
- Martin Happy
- Příspěvky: 1179
- Registrován: 09.04.2006 18:28
- Bydliště: Plzeň, Praha
Tomáš na webu v sekci EAB zmiňuje článek z brněnského Deníku o panu Ašenbrylovi, tak tady je jeho přepis:
Lepí modely. A doma bojuje o poličky
KATEŘINA SLÁMOVÁ
Jako řidič linkových autobusů projezdil Evropu křížem krážem. Ale jen ten jeho autobus mu nestačil. Všude, kde nyní sedmdesátiletý důchodce Emanuel Ašenbryl byl, pečlivě sledoval i místní busy. Jednopatrové, dvoupatrové, kloubové, s přívěsem.Díky tomu mu jich teď doma v obýváku parkuje skoro dvě stě padesát. Ne, Ašenbryl nebydlí ve vozovně. Autobusy si sám vyrobil. Stokrát menší a z papíru. Mezi nimi mnohé historické, například německý Büssing. Žlutý autobus, který brázdil ulice Berlína ve třicátých letech minulého století.
Lepení se ale učil na jiných modelech: tancích a obrněných transportérech. „V době, kdy jsem jezdil s ČSAD, jsem si z ciziny vozil plastové zmenšeniny vojenské techniky. Asi v polovině osmdesátých let jsem ale už měl slepené všechny dostupné verze, a tak jsem hledal něco jiného,“ ukazuje Ašenbryl na dvě poličky plné tanků a transportérů. „Potom mi kamarád doporučil papírové modely z časopisu ABC, a tak jsem přešel na ně. Od té doby lepím už jen autobusy a občas trolejbusy,“ líčí nadšeně.
Papírovým modelům stokrát menším než originál se říká miniboxy a v Brně i ve světě je lepí mnoho modelářů. I díky tomu jsou plánky takových modelů dostupné na internetu. „Stáhnu si určité schéma, upravím ho, aby přesně odpovídalo skutečnosti a potom autobus slepím,“ vysvětluje běžný postup modelář Ašenbryl. Své upravené návody pak vrátí zpět na internet. „Aby je mohli využívat i jiní,“ připomíná.
Jediné, co si na modelech vyrábí jen podle sebe, jsou kolečka. Ta jsou přitom na celé práci nejtěžší. Tři milimetry tenký proužek papíru modelář postupně namotává na špejli a pokaždé slepí. Vyrábí tak kola o průměru devět, deset a jedenáct milimetrů, která musí několik dní tvrdnout. Pak je vybrousí, z bílého papíru udělá disky, z černého vytvoří pneumatiku a hotová kolečka může přidělat ke slepenému modelu. Pak své výtvory porovnává s fotkami skutečných autobusů, aby přesně seděly i všechny detaily a nápisy.
Udělat takový papírový miniautobus mu se vším všudy zabere asi měsíc. Už dokončené autobusy má jejich tvůrce vystavené na policích v obýváku. Smutně ale podotýká, že už jich je tolik, že bude muset některé dát do krabic. „Manželka je ráda, že sedím doma a ne v hospodě. Ale i tak se mnou bojuje o místo v poličkách,“ dodává dobře naladěný Ašenbryl.
Jednou modely i vystavoval. A divil se, kolik lidí se o lepení zajímá. „Dokonce i děvčata,“ usmívá se.
Lepí modely. A doma bojuje o poličky
KATEŘINA SLÁMOVÁ
Jako řidič linkových autobusů projezdil Evropu křížem krážem. Ale jen ten jeho autobus mu nestačil. Všude, kde nyní sedmdesátiletý důchodce Emanuel Ašenbryl byl, pečlivě sledoval i místní busy. Jednopatrové, dvoupatrové, kloubové, s přívěsem.Díky tomu mu jich teď doma v obýváku parkuje skoro dvě stě padesát. Ne, Ašenbryl nebydlí ve vozovně. Autobusy si sám vyrobil. Stokrát menší a z papíru. Mezi nimi mnohé historické, například německý Büssing. Žlutý autobus, který brázdil ulice Berlína ve třicátých letech minulého století.
Lepení se ale učil na jiných modelech: tancích a obrněných transportérech. „V době, kdy jsem jezdil s ČSAD, jsem si z ciziny vozil plastové zmenšeniny vojenské techniky. Asi v polovině osmdesátých let jsem ale už měl slepené všechny dostupné verze, a tak jsem hledal něco jiného,“ ukazuje Ašenbryl na dvě poličky plné tanků a transportérů. „Potom mi kamarád doporučil papírové modely z časopisu ABC, a tak jsem přešel na ně. Od té doby lepím už jen autobusy a občas trolejbusy,“ líčí nadšeně.
Papírovým modelům stokrát menším než originál se říká miniboxy a v Brně i ve světě je lepí mnoho modelářů. I díky tomu jsou plánky takových modelů dostupné na internetu. „Stáhnu si určité schéma, upravím ho, aby přesně odpovídalo skutečnosti a potom autobus slepím,“ vysvětluje běžný postup modelář Ašenbryl. Své upravené návody pak vrátí zpět na internet. „Aby je mohli využívat i jiní,“ připomíná.
Jediné, co si na modelech vyrábí jen podle sebe, jsou kolečka. Ta jsou přitom na celé práci nejtěžší. Tři milimetry tenký proužek papíru modelář postupně namotává na špejli a pokaždé slepí. Vyrábí tak kola o průměru devět, deset a jedenáct milimetrů, která musí několik dní tvrdnout. Pak je vybrousí, z bílého papíru udělá disky, z černého vytvoří pneumatiku a hotová kolečka může přidělat ke slepenému modelu. Pak své výtvory porovnává s fotkami skutečných autobusů, aby přesně seděly i všechny detaily a nápisy.
Udělat takový papírový miniautobus mu se vším všudy zabere asi měsíc. Už dokončené autobusy má jejich tvůrce vystavené na policích v obýváku. Smutně ale podotýká, že už jich je tolik, že bude muset některé dát do krabic. „Manželka je ráda, že sedím doma a ne v hospodě. Ale i tak se mnou bojuje o místo v poličkách,“ dodává dobře naladěný Ašenbryl.
Jednou modely i vystavoval. A divil se, kolik lidí se o lepení zajímá. „Dokonce i děvčata,“ usmívá se.