Tatra 815 8x8 AV-30

Ostatní modely 1:100
Zpráva
Autor
Kamila
Příspěvky: 17
Registrován: úte srp 15, 2006 20:22

#16 Příspěvek od Kamila » pát zář 01, 2006 9:55

no jo já vim :? :?

LBS
Příspěvky: 57
Registrován: čtv kvě 11, 2006 7:05
Bydliště: Štramberk

#17 Příspěvek od LBS » pát zář 01, 2006 10:09

Pokud by to bylo možné, tak modelový podvozek vytvořím. Potřeboval bych jen znát pár rozměrů:
přední a zadní převis - tj. vzdálenost od začátku k ose 1. nápravy a konce od
osy poslední nápravy
rozvor - 1650 + ?? (3300) + 1320
výška rámu od základny

šířka rámu - mám 10 mm (standard), v případě jiného rozměru možnost
úpravy
a další požadavky.
Komunikace přes email.
LBS

Kamila
Příspěvky: 17
Registrován: úte srp 15, 2006 20:22

#18 Příspěvek od Kamila » sob zář 02, 2006 6:32

Prosim o strpení, celý víkend šaškujeme s Trambusem na Letenské pláni (od rána do večera) v rámci akce Letní Letná, takže se prakticky nedostanu na PC.

Uživatelský avatar
Tomas
Site Admin
Příspěvky: 1311
Registrován: sob dub 08, 2006 23:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Tomas » čtv zář 14, 2006 17:02

Byl jsem požádán, ať dám tady do fora návrh modelového podvozku k AV30 v provedení od LBS - najdete ho na této adrese.

http://www.minibox.ic.cz/downloads/AV30.png

Za návrh je to označeno zejména proto, že si nejsme úplně jisti rozměry, zejména rozvorem náprav.

Kamila
Příspěvky: 17
Registrován: úte srp 15, 2006 20:22

#20 Příspěvek od Kamila » pát zář 15, 2006 7:10

Podvozek vypadá dobře, chtělo by to jen někoho, kdo to zkusí slepit dohromady se zbytkem. K té radlici, ta je trošku jiná :arrow: není na ní nápis :arrow: díl číslo jedna není takhle šikmo dolů, ale vodorovně s podkladem (vozovkou)

A kabina je v téhle chvíli naprosto jiná

Co se týče rozměrů ti stejně moc nepomůžu, protože vycházím ze 3 základních (dxšxv) a zbytek se odvozuje procentuelně z fotek auta

Jinak rozhodně dík za ochotu to nakreslit :D :D

LBS
Příspěvky: 57
Registrován: čtv kvě 11, 2006 7:05
Bydliště: Štramberk

#21 Příspěvek od LBS » pát zář 15, 2006 7:49

Základ modelu je podvozek a nástavba se přizpůsobuje podvozku. Tak jako ve skutečné továrně.
Rozvor mezi 2 a 3 nápravou je taky důležitý, 2970 (3000) a 3300 je dost velký rozdíl. Podvozek Tatrovky je stavebnice s pevně danými rozměry.
Rozvor přední nápravy - 1650
Rozvor zadní - 1320 nebo 1450 - dle aplikace a použitých pneu
Střední rozvory - např. 2600, 2970, 3300, 3440, 3700, 4090, 4500 - zase podle aplikace

Samozřejmě že existují i výjimky.
Já jsem pracoval pouze podle běžně dostupných fotek, tak proto ty rozdíly. Ten držák kabiny bude speciál kvůli upevnění radlice, protože sériový díl je šikmý - nájezd do terénu.
Pokud máš model v Cadu, tak mi ho pošli, já to zkusím dopasovat - odměřit.
LBS

Kamila
Příspěvky: 17
Registrován: úte srp 15, 2006 20:22

#22 Příspěvek od Kamila » pát zář 15, 2006 8:46

Pošlu, ale nevim jestli ještě dneska mám toho po vícero. Pošlu ti i nějaké fotky

Hynek
Příspěvky: 48
Registrován: stř dub 19, 2006 15:28
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Hynek » sob zář 16, 2006 11:27

LBS píše:Základ modelu je podvozek a nástavba se přizpůsobuje podvozku. Tak jako ve skutečné továrně.
Rozvor mezi 2 a 3 nápravou je taky důležitý, 2970 (3000) a 3300 je dost velký rozdíl. Podvozek Tatrovky je stavebnice s pevně danými rozměry.
Rozvor přední nápravy - 1650
Rozvor zadní - 1320 nebo 1450 - dle aplikace a použitých pneu
Střední rozvory - např. 2600, 2970, 3300, 3440, 3700, 4090, 4500 - zase podle aplikace

Samozřejmě že existují i výjimky.
Já jsem pracoval pouze podle běžně dostupných fotek, tak proto ty rozdíly. Ten držák kabiny bude speciál kvůli upevnění radlice, protože sériový díl je šikmý - nájezd do terénu.
Pokud máš model v Cadu, tak mi ho pošli, já to zkusím dopasovat - odměřit.
Takže, vzhledem k tomu, že základ modelu jsem kreslil já, vycházel jsem z naprosto přesných rozměrů podvozkové části a vozidla, mám k dispozici techničák tohohle auta. To, co jsi vytvořil naprosto neodpovídá realitě, disky kol odpovídají předním kolům T148 a ne nízkotlakým balonovým atd. Podvozek tohohle vozidla byl původně určen pro prototyp AD-28 pro SRN, musel mít o nápravu víc, než klasická AD-28 pro náš trh, tvrzení o standardních rozvorech Tatry je v tomto případě naprosto zavádějící...

Dále - díl sloužící k přenosu tlačné síly k radlici (nosné desce) je upevněn k čelní části centrální roury, nikoliv kamsi pod kabinu - odtud by asi žádná tlačná síla vzít nešla...

Uživatelský avatar
petr.truck
Příspěvky: 232
Registrován: stř dub 12, 2006 9:19
Bydliště: Praha

#24 Příspěvek od petr.truck » sob zář 16, 2006 13:22

Hynek píše: Podvozek tohohle vozidla byl původně určen pro prototyp AD-28 pro SRN, musel mít o nápravu víc, než klasická AD-28 pro náš trh, tvrzení o standardních rozvorech Tatry je v tomto případě naprosto zavádějící...
No podle toho co je uvedeno v katalogu Lastauto Omnibus byla vozidla Tatra PJ28 a nástavbou AV28 pod označením AV25 (možná z legislativních důvodů snížena nosnost) ale co je ještě kurioznější tak to se týká vozidla na podvozku Tatra PJ 36 tj 8x8 jak jsi uvedl jednalo se o prototyp jenže některé udaje hovoří o AD 28 a já tu mám informace a fotografii o AD30 a to nepočítám o prototypu AD40 (ta ale měla naprosto odlišnou nástavbu) jinak jeřáb AD28 , AD30 mám na fotce s jednomontáží zatím co AV30 je jeden na dvojmontáži a další na jednomontážích trochu bordel .

A potom bych se rád zastal LBS rozhodně nemohl tušit bez fotografie kde je umístněna přední radlice ,

Uživatelský avatar
petr.truck
Příspěvky: 232
Registrován: stř dub 12, 2006 9:19
Bydliště: Praha

#25 Příspěvek od petr.truck » sob zář 16, 2006 13:51

No a ještě pár detailů co jsem tu vyčetl
Sériová výroba šassi T 815 PJ 35 208 8x8.1 byla zahájena v roce 1985 . Na jeho první prototyp byl namontován prototyp jeřábové nástavby AD 40 z ČKD Slaný pro břemena do 40000 kg později se na podvozky montovala nástavba v Hutních montážích označené jako HTD 50 . Jejich spodní část rámu s opěrami byli vyvinuty a vyráběny v Hutních montážích a samotná jeřábová část pocházela od firmy Demag z "West Germany" :lol: SRN jednalo se o typ Demag HC 130 a základní užitečná hmotnost tohoto jeřábu byla 50000 kg
Rozměry podvozku rozvor 1-2 : 1650 , 2-3 : 3370 , 3-4 : 1320

jinak mimo to byly vyráběny podvozky
PJ 42 235 8x8.1 s těmito rozvory :
1-2 : 1650 , 2-3 : 3370 , 3-4 1504
PJ 53 235 10x8.1 s těmito rozvory :
1-2 : 1650 , 2-3 : 3370 , 3-4 : 1504 , 4-5 : 1504
PJ 64 235 12x8 s těmito rozvory :
1-2 : 1650 , 2-3 : 3370 , 3-4 : 1504 , 4-5 : 1504 a 5-6 : 1650

Hynek
Příspěvky: 48
Registrován: stř dub 19, 2006 15:28
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Hynek » sob zář 16, 2006 22:00

petr.truck píše: No podle toho co je uvedeno v katalogu Lastauto Omnibus byla vozidla Tatra PJ28 a nástavbou AV28 pod označením AV25 (možná z legislativních důvodů snížena nosnost) ale co je ještě kurioznější tak to se týká vozidla na podvozku Tatra PJ 36 tj 8x8 jak jsi uvedl jednalo se o prototyp jenže některé udaje hovoří o AD 28 a já tu mám informace a fotografii o AD30 a to nepočítám o prototypu AD40 (ta ale měla naprosto odlišnou nástavbu) jinak jeřáb AD28 , AD30 mám na fotce s jednomontáží zatím co AV30 je jeden na dvojmontáži a další na jednomontážích trochu bordel .

A potom bych se rád zastal LBS rozhodně nemohl tušit bez fotografie kde je umístněna přední radlice ,
AV-30 v Praze JE NA JEDNOMONTÁŽI, jeho podvozek je z roku 1985, nástavba na něj byla postavena v roce 1998, pokusím se najít oskenovaný techničák, někde bych ho měl mít splu se všemi techničáky vozidlel HZS hl.m.Prahy.

Plzeňská AV-30 není na podvozku T815, ale na T815-2 Terrno1, má vzadu tupláky, jinak usazenou kabinu, turbomotor V8 EURO II a mohl bych pokračovat... V Plzni je to prototypový podvozek, který si plzeňáci doslova vybrečeli u dealera Tatry Auto Pašek v Kaznějově, žádný další takový Tatra nepostavila.

Jinak AD-40 měla podle jediné fotografie, kterou mám k dispozici, kolové redukce, aspoň tomu odpovídají náboje kol, takže to taky nebyl standartní podvozek.

Uživatelský avatar
petr.truck
Příspěvky: 232
Registrován: stř dub 12, 2006 9:19
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od petr.truck » sob zář 16, 2006 23:13

Hynek píše:
Jinak AD-40 měla podle jediné fotografie, kterou mám k dispozici, kolové redukce, aspoň tomu odpovídají náboje kol, takže to taky nebyl standartní podvozek.
No já se s tebou nepřu jen jsem chtěl něco naznačit no ale nic , jinak otázka zůstává co je ještě prototyp , co standartní vůz a co kusová výroba . Nepolemizuji , nediskutuji a odmítám se o tom dále bavyt každý ať si udělá svůj názor .
Jinak podle technických udajů které mám já osobně na stole se pod AD40 nachzel první vyrobený podvozek Tatra 815 PJ 35 208 8x8.1 a protože tu mám i fotku samatného podvozku před namontováním nástavby možná by jsi se navíc divyl co to mělo obuté za pneumatiky na těch nápravách s redukcema :lol: nic konec k tomuto tématu . TEČKA .

Uživatelský avatar
Radim - PMHT
Příspěvky: 4
Registrován: čtv kvě 18, 2006 20:23
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Radim - PMHT » ned zář 17, 2006 10:16

Našel jsem doma nějaký rozměry AV 30 (mám to i ve větším rozlišení)
Pro zájemce pošlu mailem
Obrázek

LBS
Příspěvky: 57
Registrován: čtv kvě 11, 2006 7:05
Bydliště: Štramberk

#29 Příspěvek od LBS » pon zář 18, 2006 7:00

Netušil jsem, že se jedná o garážovou výrobu = speciální montáž čehokoliv co bylo po ruce. V té době jsem velmi blízko sloužil na vojně a měli tam různé náhradní díly ze starých aut. Jezdil jsem se sériovou AV15 8x8 a z Tatry mám i sériové rozměry.
Z toho jsem se snažil rozměry přizpůsobit modelu, ale rozdíly tam byly.
Samozřejmě, že vím o radlici, která je uchycená na rám a k nosné rouře, ale pro zjednodušení jsem ji upevnil na podlahu kabiny. Ty ji nemáš vůbec.

Dal jsem k diskusi pouze návrh, abych se dozvěděl co a jak. Místo dohody máme dohady. Stačí přece mailem odpovědět co není dobré nebo co by mělo jinak vypadat a zaslat třeba i fotky. Když mailem nikdo neodpovídal, tak jsem to dal do fóra a neštěstí je hotové.
Při vývoji Ginafu 10x4 od PTF byly taky předělávky, ale bylo vše v klídku. Tak si představuji spolupráci. Petře díky.
Pokud je někdo detailista, tak ať je používá i u svých modelů. V nejhorším případě stačí napsat, že modelový podvozek není dovolen.

Ušetřím tak čas pro jiné modely.
LBS

Uživatelský avatar
petr.truck
Příspěvky: 232
Registrován: stř dub 12, 2006 9:19
Bydliště: Praha

#30 Příspěvek od petr.truck » pon zář 18, 2006 10:32

no a ještě pár drobných udajů
Toto byl opravdu první prototypový podvozek čtyřnápravového jezevčíka na něž byla namontována prototypová nástavba AD40
Obrázek

Jinak bych rád podotknul že když si zákazník doslova vybrečí že chce jezevčíkový podvozek vzadu s tupláky a ten je možno bez problému sestavit ze součástí které se používají u seriových vozidel nejedná se o prototyp ale o VOZIDLO POSTAVENÉ NA MÍRU PODLE POTŘEB ZÁKAZNÍKA !!! což je naštěstí i v továrně Tatra v dnešní době možné . Ono všude v zahraničí je a bylo zcela běžné že se stavěla a staví auta přesně šitá na míru zákazníkovy to pouze u nás musel zákazník odebírat VESMĚS jen to co fabryka vytvořila ve velkých sériích . Ikdyž nalezly se i vyjímky čehoš dokladem může být například Škoda 706 ke které byla přidána třetí vlečná říditelná náprava Fiat u rakouzské firmy MUT stockerau a vznikla na ni nástavba s lineárním stlačováním na odvoz odpadu :D

Odpovědět

Zpět na „Všechny další modely - všichni další autoři“