odd - máte smícháno několik věcí dohromady. Funkční vzorek autobusu
B831 vznikl už v roce 1987 (první funkční vzorek byl v podstatě jen holý skelet pro různé statické zkoušky, dochovaný vůz TMB, karosáckého označení B2U, je druhý funkční vzorek postavený na začátku roku 1988), první prototyp postavený v roce 1989 pak sloužil po odstavení jako zdroj náhradních dílů a byl zbrkle sešrotován v Ostravě v roce 2004 kvůli výrobě Trollin u DPO a od funkčního vzorku se v pár věcech lišil (panoramatická skla, přední lampy vyráběná v Autopalu na žigulíky a další drobnůstky). V roce 1992 vznikl prototyp B17, formálně B731.1661, nazývaný "model 1992" (v průběhu zkoušek byl tříkvaltový automat Voith vyměněn za mechanickou převodovku a tím byl vůz přetypován na B732), což ovšem nebylo nic jiného, než zásadnější modernizace řady 700, stejně jako Legobus (B732.1670, prototyp B19/I) z roku 1993. Krabičkovou formu B831/17Tr i Legobusu před dávnou dobou vytvořil Frenky, takže stačí prohledat historii značky FDS
Jinak zvolný rozjezd modelářského roku 2017 zahájil pardubický historický trolejbus Škoda 14Tr 08/6 č. 311 (PK004/18), jehož zakoupením exkluzivně u
Pardubického spolku historie železniční dopravy podpoříte provoz historických vozidel a spolkového muzea v Pardubicích-Rosicích.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/minimodely1100/20170130005247-304784-v.jpg)